24 de febrer 2015

DAVID ESPINOSA: UNA GRAN OBRA, EN MINIATURA

Mi gran obra (Un proyecto ambicioso), de David Espinosa
Vestíbul del Teatre LLiure de Montjuïc
Els precedents d'aquesta instal·lació de miniatures són els pessebres, les maquetes de tren... La descoberta va anar així: anàvem cap a la Sala Fabià Puigserver del Teatre Lliure i se'm va acostar David Espinosa (aleshores no sabia que ho era) i en veure que m'interessava pels diorames amb personatges de miniatura, em va invitar a seure'm en una butaca. Em va indicar com havia de posar el peu que es veia reflectit a la pantalla. ¿I si ara abaixés el peu? El meu peu era una amenaça invisible per a la humanitat. Si hagués abaixat el peu, que es veia immens en relació als personatges diminuts que hi havia a la gespa fent diferents accions quotidianes, els hauria aplastat. Vaig sentir el poder que em donava no fer-ho.
Només 20 persones per funció hauran pogut interactuar amb Mi gran obra (Un proyecto ambicioso), de David Espinosa a l'espai on habitualment ocupa la Llibreria del Lliure. Mi gran obra és un títol irònic perquè la gran obra és d'escala reduïda, sostenible,  modificable, fàcil de traslladar. Un muntatge teatral insòlit. 10/10